środa, 14 marca 2012

Zakres materiału na sprawdzisn z działu 'Życie w wodzie'

 Zakres materiału na sprawdzian z działu „Życie w wodzie”

§  Określić procentowy udział wody słonej i słodkiej na Ziemi;
§  Określić warunki panujące w morzu, podać przyczyny i skutki zróżnicowanych warunków panujących w morzu, wymienić i rozpoznać na rysunku elementy ukształtowania dna morskiego;
§  Podać przykłady mórz szelfowych, wysp pochodzenia wulkanicznego;
§  Określić położenie najgłębszego rowu oceanicznego, podać jego nazwę;
§  Wyjaśnić co jest przyczyną falowania, przypływów i odpływów, prądów morskich;
§  Podać cechy prądu Zatokowego, prądów ciepłych i zimnych;
§  Wskazać na rysunku grzbiet i dolinę fali, długość i wysokość fali;
§  Wskazać na rysunku strefy morza, podać  przykłady organizmów żyjących
w strefie szelfu, strefie otwartej toni wodnej i strefie dennej, wyjaśnić co to jest plankton, podać przykłady organizmów wchodzących w skład planktonu;
§  Podać przykłady organizmów należących do pierwotniaków, parzydełkowców, skorupiaków, mięczaków (ślimaków, małży, głowonogów), pierścienic, ryb, ssaków, określić, czy żyją w wodach słonych, czy słodkich;
§  Opisać budowę pantofelka i ameby (pełzaka), wskazać na rysunku poszczególne elementy budowy komórki;
§  Podać cechy charakterystyczne parzydełkowców (określić cechy polipa
i meduzy, rozpoznać na rysunku), skorupiaków (podpisać na rysunku części ciała skorupiaka), poszczególnych grup mięczaków (ślimaków, małży, głowonogów), pierścienic;
§  Opisać przystosowania ryb do życia w wodzie, wskazać na rysunku poszczególne płetwy;
§  Podać przykłady ryb słodkowodnych i słonowodnych, ssaków żyjących
w morzach, oceanach;
§  Podać przykłady wykorzystania zasobów mórz i oceanów przez człowieka;
§  Odczytać informacje z wykresu, diagramu, określić kierunki świata, rozwiązać zadania wykorzystując skalę;                                                                                                                                                                                   Ola

środa, 7 marca 2012

OMG!!!

Przeglądając posty i zdjęcia na blogu zauważyłam pewną wstrząsają rzecz! Otóż...   Nie zamieściłam posta z Konkursu Fryzur!!!  Ponieważ wydarzenie to miało miejsce wiele lat temu... (28 września) nie pamiętam zbyt wielu faktów. Jedyne co mogę powiedzieć to Sorry. W najbliższym czasie zamierzam dodać relację z wyrzej wspomnianego wydarzenia i I oraz II edycję randki w ciemno.

                                                                                                                                                      Olcia.

wtorek, 6 marca 2012

Wypracowanie

Jak się domyślacie chodzi mi o wypracowanie z polskiego zadane tydzień temu we wtorek, które ma rzekomo dotyczyć naszej ostatniej lektury pt. 'Sposób na Alcybiadesa'. Rzekomo dlatego, bo tylko 2 tematy dotyczą bezpośrednio lektury.Wracając do tematów, oto one:

  1. Alcybiades, niezwykły nauczyciel - charakterystyka
  2. Jak klasa 8a stosowała sposób i jak to się skończyło - opowiadanie
  3. Ta osoba jest dla mnie autorytetem - opis lub opowiadanie (może być to postać fikcyjna)
  4. Jacy jeteśmy - rozważania o dawnej i współczesnej młodzieży
Tradycyjnie piszemy własnoręcznie na papierze podaniowym z zaznaczonym marginesem. Można wybrać też drugi temat (wtedy pracę można wydrukować).


Czas mamy do piątku 9 marca                                       Olcia

sobota, 3 marca 2012

Hasło...

Postanowiłam, że od nowa spróbuję prowadzić bloga.

 Jak zapewne zauważyliście w sali 100 na tablicy wisi adres naszego bloga. Doszły mnie słuchy, że osoby z VIb zaglądają tutaj, a jak wiecie to może się źle skończyć... Z panią Otomańską stwierdziłyśmy, że najlepszym rozwiązaniem byłoby założenie blokady w formie hasła, które znała by tylko nasza klasa. 


Co wy o tym myślicie? Piszcie w komentarzach! ; )
  Weronika.