- Rozpoznać naturalne i sztuczne źródła światła;
- Wyjaśnić pojęcia: przewodniki i izolatory prądu elektrycznego;
- Klasyfikować przedmioty na przewodniki i izolatory prądu elektrycznego;
- Rozpoznać elementy budowy obwodów elektrycznych;
- Rozpoznać cechy ciał przezroczystych i nieprzezroczystych, cienia i półcienia, wyjaśnić, jak powstaje cień i półcień;
- Wyjaśnić na czym polegają następujące zjawiska świetlne (odbicie, rozproszenie i załamanie światła, powstawanie obrazu pozornego w zwierciadle) przyporządkować je właściwym rysunkom;
- Określić barwy światła podstawowe i dopełniające oraz wyjaśnić, jak powstają barwy w przyrodzie;
- Wyjaśnić, co to jest rozszczepienie światła, podać przykłady rozszczepienia światła światła w przyrodzie;
- Opisać budowę oka i ucha, wskazać na rysunku poszczegulne elementy budowy, określić ich rolę;
- Wyjaśnić jak powstają dźwięki, co jest źródłem dźwięku, określić sposób rozchodzenia dżwięku;
- Wyjaśnić pojęcia: fala dżwiękowa, długość i częstotliwość fali dźwiękowej, ultradźwięki, echo, echolokacja;
- Uporządkować zjawiska, które składają się na proces słyszenia i widzenia; Olcia
wtorek, 25 października 2011
Zakres materiału na sprawdzian z działu 'Światło i dźwięk w przyrodzie'
Zakres materiału na sprawdzian z działu 'Światło i dźwięk w przyrodzie'
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz